-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16979 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

كثير الشك به چه كسي مي گويند
الف) كثير الشك كسي است كه در يك نماز سه مرتبه يا بيشتر شك

كند، يا در سه نماز پشت سرهم ؤ مثلا نماز صبح، ظهر و عصر ؤ شك كند.

ب) وظيفه كثير الشك: 1. اگر شك در ركعات نماز دارد; چنانچه

طرف بيشتر شك، نماز را باطل نميكند، بنا را بر بيشتر ميگذارد; مثلا در

شك بين سه و چهار بنا را بر چهار ميگذارد. ولي چنانچه طرف بيشتر نماز را

باطل ميكند، بنا را بر كمتر ميگذارد; مثلا در شك بين چهار و پنج، بنا را بر

چهار ميگذارد.

2. اگر شك در اجزاي نماز است; چنانچه انجام آن نماز را باطل

نميكند، بايد بنا بگذارد كه آن را به جا آورده است; مثلا شك كند يك سجده

به جا آورده يا دو سجده، بنا ميگذارد بر انجام دو سجده; ولي چنانچه انجام

آن، نماز را باطل ميكند بايد بنا را بر آن بگذارد كه انجام نداده است; مثلا

شك كند يك ركوع به جا آورده يا دو تا، بنا ميگذارد بر انجام يك ركوع.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.